Ervaringen van deelnemers

26 berichten op 6 pagina's
anoniem anoniem
02-06-21 12:51:48
Ik had al een tijdje het voornemen om een Mindfulness training te gaan volgen. Wat mij echter tegenhield was dat dit meestal een groepstraining betreft en dat is niet zo mijn ding. Via via kwam ik bij Hanna terecht want zij geeft ook -1 op -1 trainingen.
Vanaf dag 1 voelde ik mij bij Hanna op mijn gemak! Hanna is rustig, kan goed uitleggen en vrolijk. De goede sfeer heeft ervoor gezorgd dat ik mijn persoonlijke ervaringen goed kon delen waardoor de training nog efficiënter is en ik er nog meer aan heb gehad.
De achtergrond informatie van hoe het brein werkt vond ik zeer waardevol. Het maakte het voor mij makkelijker te begrijpen waarom bepaalde reacties zo waren als ze waren.
Na 8x training en veel trainen thuis kan ik zeggen dat ik al mijn doelen heb behaald: stopzetten negatieve gedachten, meer ruimte creëren voor eigen leven en wat er toe doet, loslaten wat ik niet kan beïnvloeden, beter aanvoelen van eigen behoeften, verminderen stress gerelateerde klachten.
Ik kan zeggen het waren zeer intensieve weken maar meer dan de moeite waard en altijd heb ik uitgekeken naar de volgende training! Dank voor deze mooie periode, Hanna.
Ilse vd W
06-09-20 12:08:43
Al lange tijd was ik aan het twijfelen om een mindfulness cursus te gaan doen. Ik had online al veel gedaan, maar het mediteren vond ik lastig en het leverde mij niet zoveel op. Op aanraden van een collega toch besloten te gaan voor een 8-weekse. Ik ben zo blij dat ik deze stap heb genomen! Hanna geeft de cursus op een fijne, rustige manier met veel afwisseling. Wat ik ook fijn vond was de uitgebreide theoretische achtergrond, daardoor begreep ik veel beter het hoe en waarom. Dit heeft echt mijn dagelijks leven positief veranderd; ik voel me rustiger, minder gejaagd en de emoties schieten niet meer alle kanten op. Dank!
Mirjam .
15-10-19 12:23:59
Ik had al jaren last van spanning- en stressklachten, veel geprobeerd, maar nooit vanaf gekomen. Uiteindelijk de beslissing genomen om het individuele mindfulness traject te gaan volgen. Ja, het is hard werken...maar ik ben zo gelukkig dat ik deze keuze heb gemaakt. Ik zie nu zo duidelijk waarom ik deed wat ik deed en dacht wat ik dacht en kan daar volledig anders mee omgaan. Kortom, mijn leven is hierdoor positief en blijvend veranderd!
Milla -
13-06-19 09:45:58
Wat een goede keuze om, na lang twijfelen, toch voor mindfulness te gaan! Is het wel iets voor mij? Is het niet te zweverig? Gaat het me helpen? Zoveel redenen om het niet te doen. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en had ik dat maar eerder gedaan. Ik heb het individuele traject gevolgd en de belangrijkste winst die ik heb geboekt is: meer rust in mijn hoofd, ik voel me minder gejaagd, ik maak me minder zorgen en slaap beter. Het was best hard werken 8 weken lang, maar er is wel iets veranderd en dat was het meer dan waard....blij!! :-)
Bastienne Engel - van der Veer
14-11-18 07:47:26
Iemand schreef eens : ‘Body listen to mind, mind listen to body, awareness is the link’. Zo treffend en waar vind ik dat. Nóg opmerkzamer worden van je eigen manier van denken en voelen en daardoor nog scherper inzicht krijgen in jezelf, is wat ik graag wil. Daarom ben ik bij Hanna ter Welle de groepstraining Mindfulness gaan doen. Hanna geeft de cursus op een heel professionele en inspirerende manier – met genoeg individuele ruimte en aandacht voor iedereen. De leerstof reikt goede handvatten aan om anders te leren omgaan met wat er op je pad komt. Je zit soms zo gevangen in je eigen patroon (waar je overigens niet altijd iets aan kunt doen). Je hebt vaak een primaire manier van reageren, maar dat is lang niet altijd helpend voor jezelf. Integendeel: je kan jezelf juist behoorlijk tegenwerken. Mindfulness wijst je op je eigen potentieel, en dat is een stimulans om meervoudig naar een situatie te kijken en van daaruit te handelen. Deze training kwam voor mij op een heel goed moment , want je wordt in je leven soms geconfronteerd met dingen die groter zijn dan jijzelf, dingen dus waar je geen controle over hebt, dan komt het vooral aan op bij jezelf iets veranderen. In mijn geval: leren meer vertrouwen te hebben en jezelf minder van streek te maken door angstige gedachten uit te schakelen. Meer loslaten, jezelf wat aardiger behandelen, beter naar jezelf luisteren… Mindfulness helpt je daarbij flink op weg. Het is wel hard werken geblazen, maar des te meer geniet je van de resultaten die je op eigen kracht boekt! Ik ben blij dat ik het pad van Mindfulness ben ingeslagen. Ook de thuisoefeningen – met ruim aandacht voor de ademhaling – zijn ondersteunend in het zelfzorgproces , daar ga ik dan ook enthousiast mee door.

Tot slot: Dat ik ervoor koos om de training bij Hanna te doen was een heel gelukkige keuze. Mede door wie zij is en de manier waarop ze werkt verheugde ik mij elke keer op de volgende mindfulness-sessie.
Tonen: 5  10   20